App Name -

دیدگاه ها کانال آموزشی

چجوری livewire رو شروع کنم (اصلی ترین نکاتش)

خلاصه:

درین مقاله اومدیم یه توضیحی راجب نقشه راهه فریمورکLivewire توضیح دادیم و همچنین بطور کامل از مزایای آن براتون شرح دادیم و هر چی که نیاز بود تا برای آشنایی با این فریمورک بدونین رو براتون جمع آوری کردیم

سایر توضیحات(فایل صوتی)


خب امروز رو اومدم فقط واسه فریمورکLivewire کمی بنویسم و یه نقشه ی راهی هم بمونه واسه کسانی که نیاز به یادگیریش دارن.

آنچه خواهیم خواند:

  • چطور livewire رو یادبگیریم؟ 
  • اموزش شروع کار با livewire
  • تفاوت livewire با jquery


چطور livewire رو یادبگیریم؟

ببنید همونطور که در جریان هستین لایووایر یک فریمورک اختصاصی واسه لاراول کارا هستش و قطعا خیلی کاره برنامه نویسای لاراول رو راحت تر کرده . الان کسی که هم مسلط به لاراول باشه و هم مسلط به php   
باشه بهش میگن فول استک. پس این نکته رو هم دیگه میدونیم که برای آغازه یادگیری فریمورک livewire مسلط بودنه Laravel الزامی هستش. اصن چیزای جدا از همی نیستن. 
و همونطور که بالاتر عرض کردم این فریمورک livewire برای برنامه نویسای لاراول حکمه زبان سمته کاربر رو داره. یعنی یه کسی که لاراول کار میکنه در جاهایی مثل ساخت فروشگاه توو یه جاهای بخصوصی نیاز به
کار با زبان های front و سمت کاربر داره. برای مثال:

وقتی کاربر وارد صفحه ی نمایش محصول میشه و میخواد 5 تا از اون محصول رو سفارش بده قطعا نمیتونه با فریمورک Laravel این کار رو انجام بده. باید از ajax یا java script و یا ... استفاده کرد.

تفاوت livewire با jquery

در این حین وقتی برنامه نویسی لاراول میخواست همچین طرحی رو پیاده کنه غالبن از jquery استفاده میکردن. الان هم استفاده میکنن اما خب به عقیده ی یه سریا دیگه داره منسوخ میشه. خوده Laravel اومد و یک فریمورک قدرتمند مخصوصه برنامهم نویسای خودش ارئه داد. این نشون میده که چقدر اهمیت میدن به برنامه نویسان و جامعه ی لاراول . شاید سوال سده براتون که مثلنjquery جه تفاوتی با livewire دار؟ در پاسخ باید بگم ریشه جفتشون جاوا اسکریپت هستش ولی لایو وایر مخصوصه لاراول هستش. خب نکته ی دیگه ای که باید خدمتتون عارض بشم اینه که شما حتما باید برید و داکیومنشنه (مستندات)فریمورک Livewire رو مطالعه کنین.  در خود داکیومنشن هم به مقوله ای تحت عنوان alpine.js پرداخته شده. یه مقدار تکنیک های جاوا اسکریپتی داره(alpine.js) . من خودم الان هم فریمورکlivewire رو کار میکنم هم alpine.js .

زیاد نمیخوام برم سراغ alpine.js و بعدن بطور کامل در یک مقاله ای مجزا توضیح خواهم داد راجبش. اما در ادامه صحبت راجب فریمورک Livewire این رو بگم که واقعن سادست. واقعننن! شما وقتی livewire بلد باشی دیگه دانش این رو داری که کاری کنه تا بدون عملیات refresh در صفحه یک رویدادی اتافق بیفته (مثل جاوا اسکریپت). 

اموزش شروع کار با livewire

در بطن و لایه های زیرینه فریمورک livewire از javascript استفاده شده. (این هم نکته ای بود که باید خدمتتون عرض میکردم) .
تفاوته چندانی با همون لاراول از لحاظه سینتکسی نداره فقط معماریه front هستش و یه چارچوب هایی داره که پس از یه مدت کار باهاش عاشقش میشین. الان من در آگهی های استخدام متعددی میبینم که داشتنه دانش livewire در بخش مزیت ها ذکر شده! الان که دارم این مقاله رو براتون مینویسم livewire ورژن 3 هستش که نسبت به ورژن 2 کامل تر شده. یعنی خوب بود و خوب تر شده. ما برنامه نویسای لاراول واقعن به همچین چیزی احتیاج داشتیم. کاره با فریمورکlivewire واقعن شیرینه دوستان.

بعضی از شما ها ممکنه فریلنر باشین.یک فریلنسر بهتره که فول استک باشه و خب اگه تخصصش laravel باشه با یادگیریه livewire میتونه تا حده خیلی زیادی در بخشه سمته کاربر هم ماننده سمت سرور عالی کار کنه و اون چیزی که در ذهنش هست رو پیاده کنه.

ویژگی ها

تگ ها: چطور livewire رو یادبگیریم؟,لایووایر یا جاوا اسکریپت,livewire یا ajax
تاریخ انتشار: سه‌شنبه, 17 بهمن 1402
دسته بندی: منظور از livewire چیست ؟

امیتاز ها

برای ثبت امتیاز باید وارد شوید
میانگین امتیاز : 0/0
تعداد افراد شرکت کننده : 0



دیدگاه ها