App Name -

دیدگاه ها کانال آموزشی

نکاتی متود find لاراول

خلاصه:

درین مقاله به بررسی نکاتی از متود find در فریمورک محبوب و قدرتمند لاراول پرداخته شده و به ترفنده هایی اشاره شده که میتونه باعث بهینه سازیه سایت و افزایش سرعت سایت منجر بشه همچنین مثال هایی ذکر شده

سایر توضیحات(فایل صوتی)


خب متود find خیلی جاها میتونه کار راه انداز باشه واسمون. بعضیا وقتا نیاز داریم که فقط  و فقط یک پست یا یک یوزر رو از دیتابیس فراخوانی کنیم. البته این نکته رو هم اضافه کنم که find رو میشه به صورت آرایه
ای هم ورودی بهش داد(جلو تر راجبش خواهم گفت). 

آنچه خواهیم خواند:

  • اموزش متود find لاراول
  • ارسال آرایه در متود find لاراول

اموزش متود find لاراول

خب حالا بریم یه مثال بزنیم برای حالت ارایه ای find: ممکنه من نیاز داشته باشم 3 تا یوزر رو از دیتابیس فراخوانی کنم. برای درک بیشتر این موضوع به مثال پایین توجه کنین:          
;User::find([1,2,3])
این درخواسته آرایه ای بود. در خواست بصورت آرایه ای میتونه واقن کار راه انداز باشه و همچنین باعث جلوگیری از کوئری های دیتابیس بشه. قطعا میدونین که خوب نیست کوئری های زیادی به سمت سرور ارسال شه.
هرچی کوئری ها کمتر باشه قطعا بهتره و باعث افزایش سرعت سایت میشه. البته راجب روش های بهینه سازیه سرعت سایت بعدن مفصلن خواهم نوشت.

آرایه در متود find لاراول

خب حالا اگه بصورت تکی بخوایم درخواست بزنیم find رو کافیه در مقابل  متود find پرانتز باز کنیم و درخواستمون رو داخلش بنویسیم(نیازی به باز و بسته کردنه بروکت[] نیست. به مثال زیر توجه کنین:

;User::find(1)
به همین سادگیه! البته در نظر داشته باشین که اینا صرفن یه سری مثال ساده و کوتاه بود از متود find. چون قصد داشتم مختصر نویسی کنم تا برای شما هم حوصله سر بر نشه مطالعه ی این مقاله. وگرنه نکات بیشتری داره و احتمالن در آینده کامل تر راجبش خواهم نوشت.به هر حال امیدوارم این مقاله برای شما دوستان عزیزم مفید واقع بشه.

ویژگی ها

تگ ها: اموزش متود find لاراول,ارسال آرایه در متود find لاراول
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 بهمن 1402
دسته بندی: منظور از laravel چیست ؟

امیتاز ها

برای ثبت امتیاز باید وارد شوید
میانگین امتیاز : 0/0
تعداد افراد شرکت کننده : 0



دیدگاه ها